Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Wstęp
Gmina Sicienko zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sicienko.pl Gminy Sicienko.
Data publikacji strony internetowej: 2017-12-29.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-00-00.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń wymienionych poniżej.
- archiwalne nagrania z Sesji Rady Gminy Sicienko z okresu od 2018-11-21 do 2020-08-26 zostały zamieszczone na stronie internetowej przed dniem wejścia w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
- treści, które nie zostały wytworzone przez Gminę Sicienko mogą być niezgodne z ustawą o dostępności cyfrowej.
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu.
Portal został zaprojektowany zgodnie z wymaganiami kontrastu opisanym w Rozporządzeniu Rady Ministrów Krajowe Ramy Interoperacyjności z 12 kwietnia 2012 r. Wszystkie elementy na stronie spełniają minimalne wymagania kontrastu koloru treści do tła. Powyższe Rozporządzenie ustaliło minimalny kontrast na poziomie 4,5:1.
Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-17. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny prowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarek.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Batka, katarzyna.batka@sicienko.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 52 311 74 45. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Batka, katarzyna.batka@sicienko.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 52 311 74 45. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/pl
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy w Sicienku przy ulicy Mroteckiej 9 jest częściowo dostosowany architektonicznie dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Przy drzwiach głównych znajduje się podjazd, a także dzwonek służący do wezwania pracownika Biura Obsługi Interesantów. Wewnątrz budynku znajdują się schody, nie ma wind.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Przed budynkiem wyznaczone są dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego
Uprzejmie informujemy, że osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się załatwianiu spraw mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego podczas załatwiania spraw w Urzędzie Gminy w Sicienku.
Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia, a Urząd Gminy zapewnia możliwość korzystania z takiego świadczenia na zasadach określonych w ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się.
Usługa tłumaczenia jest bezpłatna dla osób uprawnionych, będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 426 ze zm.).
Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. W zgłoszeniu podać należy także zakres załatwianej sprawy.
Zgłoszenie można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: gmina@sicienko.pl lub faxem pod numerem 52 311 74 00.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824).
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Wypowiedz się na stronie Kontakt